Sektor motoryzacyjny w Polsce rządzi się swymi zasadami, bywa dosyć osobliwy z uwagi na na arsenał pojazdów używanych w obiegu handlujących i kupujących. Samochody bywają dosyć masowo ściągane z zagranicy od sąsiadów z zachodu, od Niemiec poprzez Francję, Austrię, Niderlandy, Belgię, a kończąc na Włoszech. Portfel zwyczajnego Kowalskiego nie pozwala na kupno nowego auta, więc obieg pojazdów używanych jest nadal pokaźny, a lombardy wypełnione bywają autami z zagraniczną przeszłością.
Naturalnie tematem są notorycznie auta, które są kupowane z przeszłością zagraniczną, a sąautami powypadkowymi, jakie kupcy zdobyli w formie nadpsutej. Pojazd miał stłuczkę czy też, nie daj Boże, wypadek, a w Polsce przebył terapię kurowania uszkodzeń u blacharza, mechanika oraz lakiernika. Często zostaje mu dopisana inna przeszłość w charakterze auta bezwypadkowego, z nowiutkim, mniejszym przebiegiem, jaki zezwoli na powiększenie ceny auta, które za granicą robiło problem dla właściciela. Oczywiście przy stłuczce bądź wypadku w Rzeczypospolitej, auta w przeważającej większości nie są także reperowane. U producenta dopuszczalna renowacja to koszty, jakie bywają zupełnie nieopłacalne, a takie wymogi często ustanawia przed nami ubezpieczyciel. Właściciel musiałby wiele wysupłać z swojej kasy, by krzywdy pozostały wprawnie naprawione. Naturalnie przedsiębiorstwa, w jakich mamy wykupione asekurację, nie wynagrodzą nam strat, obwarowując się rozmaitymi rozporządzeniami przy sygnowaniu umowy ubezpieczeniowej. Dlatego nagminnie w Polsce zachodzi odkup szkód, gdzie profesjonaliści z kilku dyscyplin posiadają własne metody i egzekwują zadośćuczynienie w sposób dozwolony, a w tym samym czasie opłacalny.
Odkup odszkodowania zostaje coraz bardziej atrakcyjny i przymusza na ubezpieczycielu inne reguły umowy, których nie byłaby w stanie zdobyć jednostka prywatna, która podpisała umowę zabezpieczenia.